Limburgs Dagblad
Theo Pasing

Opwekkende Herman van Veen

29 maart 1075

HEERLEN — De nieuwste show van Herman van Veen, die hij woensdag en donderdag In de stadsschouwburg te Heerlen ten beste heeft gegeven, verdient alle lof. Hij bouwde een opgewekte en opwekkende sfeer en bood. zelfs de kijker enige showelementen.
In het verleden kwam vooral de luisteraar aan zijn trekken. Thans is Herman van Veen een van de knapste entertainers die met zijn specials humor en zijn prettige zangstem ruim tweeëneenhalf uur lang weet te boeien.
Het heeft er alle schijn van dat zijn bejubelde tournee door Duitsland Herman van Veen veel goed gedaan heeft. Hij is een beetje veranderd. Misschien nog wat "gekker" geworden, maar dat is nu eenmaal Herman van Veen.



Zijn show „En nooit weerom" zit uitgekiend in elkaar en heeft een uitstekende belichting. Hoewel Herman van Veen het niet kan laten om oude hoogtepunten uit vorige shows te herhalen, is de herkenning van deze „pareltjes" een noodzakelijkheid voor de toeschouwer.
Alleen vond ik de keuze van zijn oud werk niet altijd even geslaagd. Hij heeft fraaiere dingen gedaan, die een herhaling waard zijn. Van zijn nieuwste werk kon mij vooral „Kind aan huis", „Nel" en "Kletsnatte clowns" bekoren.

Zijn sprekende pantomime over de voetballer in slow motion werd een grappige toestand, terwijl Herman van Veen als de „idiote" met de stoel schuivende vioolspeler in het kwartet na de pauze zijn talenten om kolder verantwoord te brengen kon aanboren.
Al met al is de show na de pauze het sterkst, hoewel de gehele lijn van het programma zeker de moeite waard is. Ik heb echt kunnen genieten van deze Herman van Veen en ik moet zeggen, dat ik dat zeker niet in zijn vorige show kon.



Theo Pasing